ورود

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

مشخصات كفش مناسب چیست؟

حتما شنیده‌ اید پای انسان قلب دوم اوست!
بسیاری از گذشتگان بر این باور بودند که نقاط خاصی از کف پا نمایانگر سلامت بخش هایی از بدن است و نیاز به مراقبت زیادی دارد تا در همه حال، انسان آرامش داشته‌ باشد. برای انتخاب کفش باید راحتی و ایمنی پا را حتما در نظر داشته باشید.
1)کفش مناسب کفشی است که هنگام پوشیدن طولانی‌ مدت، پا را تحت فشار قرار ندهد.
2)هنگام انتخاب کفش‌ در نظر داشته ‌باشید انگشتان پایتان دچار تغییر حالت نشوند...

و یا کناره‌ های پایتان تحت فشار ناشی از کفش قرار نگیرند.
3) سعی کنید کفشی را که انتخاب ‌کنید که تنها جنبه زیبایی نداشته‌ باشد، بلکه از هر لحاظ مانع آسیب دیدن پای شما در برابر گرما، سرما و ناهمواری ‌های زمین باشد.

4)به موقعیت و شرایط خودتان هنگام خرید کفش دقت کنید.
5)در نظر گرفتن بیماری‌ هایی مثل دیابت ممکن است انتخابتان را محدود کند، ولی در نهایت با آگاهی بر بیماری و شرایط حاکم بر شما، یک انتخاب صحیح انجام خواهید داد.
6)در دوران بارداری کفش ‌هایی به پا کنید که فشار زیادی بر پا و ناحیه پشت شما وارد نکند، مثل کفش‌ های راحت و تختی که جنس و بافت نرمی دارند. معمولا در این دوران، بین نیم تا یک نمره، تغییر سایز خواهید داشت که با توجه به این تغییر باید کفشی مناسب انتخاب کنید.
7)اگر از کمر دردهای مکرر رنج می ‌برید،‌ حتما با توجه بیشتری کفش ‌هایتان را انتخاب کنید و سعی کنید کفش ‌های طبی به پا کنید زیرا این کمر دردها گاهی از عواقب پوشیدن کفش ‌های نامناسب و غیر استاندارد است.
8)اگر اضافه وزن دارید، پوشیدن کفش‌ های تخت و راحت به شما توصیه‌ می ‌شود. راه رفتن با کفش ‌های پاشنه بلند برای کسانی ‌که اضافه وزن دارند باعث عدم تعادل تان می ‌شود.
9) ‌قبل از خرید کفش حتما چند بار آن را امتحان کنید و مطمئن شوید به پایتان فشار وارد نمی کند.
10) ‌بهترین زمان برای خرید کفش پایان روز است. در طول روز پاهای شما دما، فشار و استرس زیادی را تحمل کرده و برای انتخابی آگاهانه و شناسایی سایز دقیق و مناسب، وقت مناسب ‌تری است.
11) ‌هنگام خرید کفش ‌هایی که قصد دارید با جوراب آنها را بپوشید، بهتر است جورابی مناسب به پا داشته باشید که بسیار نازک یا بسیار ضخیم نباشد.
12) خانم‌ هایی که قدی متوسط یا کوتاه همراه با اندامی متوسط و چاق دارند، بهتر است از کفش ‌های پاشنه ‌داری استفاده کنند که پاشنه هایی ضخیم و بلند دارند. استفاده از این کفش ‌ها، باعث زیباتر شدن حرکات و برقراری تعادل بیشتر هنگام راه‌ رفتن می ‌شود. البته استفاده از کفش‌ های پاشنه ‌دار سوزنی، برای این خانم‌ ها مناسب نیست.
13) ‌بهترین کفش ‌ها برای پیاده ‌روی، کفش‌ هایی هستند که به خوبی پاها را دربر ‌گیرند و هنگام پیاده ‌روی کاملا به عنوان محافظی برای پا عمل کنند و همچنین انعطاف ‌پذیر باشند و پا را خسته نکنند. کفش ‌های پیاده ‌روی باید بسیار سبک باشند به نحوی که احساس نکنید کفشی به پا دارید.
14) ‌اگر به صورت حرفه‌ ای و مداوم پیاده‌ روی می ‌کنید بهتر است کفش‌ های ساقدار را انتخاب کنید تا پیاده‌ روی های طولانی ‌مدت به ساق پایتان آسیب نزند.
15) ‌اگر با کفش های پاشنه‌ دار مشکل دارید بهترین راه حل این است که آنها را به پا کنید و چندین مرتبه در مقابل آینه‌ های بزرگ قدم بزنید، یادتان باشد اول حتما بر ‌روی فرش آنها را امتحان کنید و از زوایای مختلف حرکات و قدم زدن خودتان را در آینه ببینید. این کار باعث می شود تا با تسلط و اطمینان خاطر بیشتری بتوانید این کفش ‌ها را بپوشید.‌